Mobiliteit, economie en energie

woensdag 21 februari 2018

R. Visser

De adviezen van de commissie zijn in de toelichting per agendapunt opgenomen.

OPENING EN MEDEDELINGEN
    REGELING VAN WERKZAAMHEDEN
    Vaststellen van de agenda
    Inventarisatie vragen over 'Overige voordrachten' en 'Ingekomen stukken'
    Spreektijdregeling
    Commissie activiteiten
    TOEZEGGINGENLIJST
    MEDEDELINGEN
    RONDVRAAG
    GELEGENHEID TOT SPREKEN VOOR NIET-STATENLEDEN
    BESPREEKSTUKKEN

Advies commissie Mobiliteit: de brief gaat ter kennisname naar PS van 14 maart 2018.
    Provinciale Staten worden met deze brief geïnformeerd over het voorlopige voorkeursalternatief voor de verdubbeling van het traject N33 Midden. Hierover wordt de omgeving momenteel geconsulteerd. Het definitieve voorkeursalternatief wordt eind maart / begin april voorgelegd aan Provinciale Staten, waarna besluitvorming in de statenvergadering van 30 mei kan plaatsvinden. De commissie wordt gevraagd om een advies aan Provinciale Staten uit te brengen over de wijze van agenderen tijdens de Statenvergadering van 14 maart 2018. De commissie wordt gevraagd een advies aan Provinciale Staten uit te brengen.

K1280

Advies commissie Mobiliteit: de fractie van de VVD maakt mede namens een aantal andere aantal fracties een voorbehoud voor bespreking van het onderwerp in PS van 14 maart 2018.
    Het college informeert Provinciale Staten met deze brief over de stand van zaken van het project Ring West en meer in het bijzonder over de uitkomsten van de eerste fase van de voorverkenning die in 2017 is gestart. Naar verwachting kan de volledige voorverkenning in de tweede helft van 2018 worden afgerond, waarna Provinciale Staten een besluit wordt voorgelegd over de planuitwerkingsfase. De commissie wordt gevraagd om een advies aan Provinciale Staten uit te brengen over de wijze van agenderen tijdens de Statenvergadering van 14 maart 2018.

K3281

Advies commissie Mobiliteit: de fractie van de Partij voor de Dieren maakt een voorbehoud voor bespreking van het onderwerp in PS van 14 maart 2018 (motiedebat).
    Met deze brief worden Provinciale Staten geïnformeerd over de verrichte inspanningen van de gebiedsregisseurs Bert Middel en Gerard Kremer voor Oost-Groningen in de afgelopen jaren. Tevens wordt met de brief het voornemen van het college aangekondigd om de heer Kremer in 2018 een aanvullende opdracht mee te geven. Het college is met de heer Kremer van mening dat nog steeds veel te doen is in het gebied, o.a. op het gebied van grensoverschrijdende werkgelegenheid. De commissie wordt gevraagd om een advies aan Provinciale Staten uit te brengen over de wijze van agenderen tijdens de Statenvergadering van 14 maart 2018.

K7796

Advies commissie Mobiliteit: de voordracht gaat als hamerstuk naar PS van 14 maart 2018.
    Met de voordracht wordt Provinciale Staten de mogelijkheid geboden om wensen en bedenkingen af te geven bij het voorgenomen besluit van het college om € 3,6 miljoen uit het REP-ZZL-budget toe te kennen aan het project Werelderfgoedcentrum Waddenzee. De commissie kan aan de hand van de voordracht en bijlage beoordelen of het project aan de vastgestelde subsidiekaders voldoet. De commissie wordt gevraagd om een advies aan Provinciale Staten uit te brengen over de wijze van agenderen tijdens de Statenvergadering van 14 maart 2018.

K6787

OVERIGE VOORDRACHTEN

Advies commissie Mobiliteit: de brieven gaan ter kennisname naar PS van 14 maart 2018.

20. 10.i

SLUITING