woensdag 6 februari 2019

F.J. Paas

De vergadering is geschorst tot vrijdag 8 februari 17.00 uur.
De besluitvorming op 6 februari is per agendapunt in de toelichting opgenomen. De niet-behandelde agendapunten zijn bij het vervolg op 8 februari opgenomen.

Voorstel vreemd aan de orde, ingediend door de Partij voor de Dieren. Agendering onder voorbehoud van instemming door tenminste 1/3 van de aanwezige leden van Provinciale Staten.
    Het voorstel is met instemming van Provinciale Staten toegevoegd aan de agenda (agp. 3.g)

Voorstel afvoeren als bespreekstuk van agenda: 3.d en 3.e.
    Provinciale Staten hebben ingestemd met het voorstel. De voordracht onder agp. 3.d is verplaatst naar de hamerstukken onder agp. 4.e.

Tijdens de beraadslaging zijn 5 amendementen ingediend en 2 moties.
    1 amendement is ingetrokken. Na stemming is 1 amendement aangenomen en zijn 3 amendementen verworpen. Na stemming zijn beide moties aangenomen.

Het besluit bij de voordracht Actualisatie Omgevingsvisie provincie Groningen 2016 is vastgesteld met de fractie van de PVV tegen.
    Het geamendeerde besluit bij de voordracht Actualisatie Omgevingsverordening provincie Groningen 2016 is vastgesteld met de fractie van de PVV tegen.

Amendementen

A49. Mestsilo's
    A50. Nationaal Programma Groningen
    A51. Kleine windmolens 1
    A52. Kleine windmolens 1 verordening
    A53. Oldambt ook aardbevingsgebied

M453. Zonneladder in PRV
    M454. Mestopslag
  5. 3.a.1

Tijdens de beraadslaging zijn 4 moties ingediend. Na stemming is 1 motie aangenomen en zijn 3 moties verworpen.

M455. Ring Zuid
    M456. Advies commissie Hertogh openbaar
    M457. Geen onomkeerbare werkzaamheden Ring Zuid
    M458. Motie van wantrouwen voortgang Ring Zuid

Bij de regeling van werkzaamheden / vaststelling agenda op 6 februari hebben provinciale staten besloten om dit onderwerp niet te bespreken.