vrijdag 8 februari 2019

F.J. Paas

Voortzetting geschorste vergadering d.d. 6 februari.
De besluitvorming is per agendapunt opgenomen in de toelichting.

Heropening / mededelingen

Provinciale staten hebben ingestemd met ordevoorstel.
    Bij de regeling van werkzaamheden wordt voorgesteld de geagendeerde bespreekpunten 3.c 'Regionale oproep aan Tweede Kamer inz. schade en versterking'; 3.f 'Onderzoek meerwaarde nieuwe verbinding N355-A7 in relatie tot aanpak Ring West'; en 3.g 'Voorstel Partij voor de Dieren: Carnivoor, geef het door!' en de punten 5 en 6 te verplaatsen naar de statenagenda van maart.
    Tevens wordt voorgesteld om onder agp. 3 de beraadslaging voort te zetten na de schorsing van woensdag 6 februari jl.

Tijdens de beraadslaging zijn geen moties ingediend.

Ordevoorstel regeling van werkzaamheden (agp. 2): Het onderwerp wordt tijdens de statenvergadering van 13 maart 2019 geagendeerd.
    Advies commissie Bestuur, financiƫn en veiligheid d.d. 30 januari 2019: het onderwerp gaat als bespreekstuk naar de statenvergadering van 6 februari 2019.

Advies commissie Mobiliteit, economie en energie d.d. 23 januari 2019: de brief gaat als bespreekstuk naar de statenvergadering van 6 februari 2019, in de vorm van een motiedebat op verzoek van de fractie van de PVV.

Het voorstel is bij de regeling van werkzaamheden / vaststelling agenda op 6 februari 2019 toegevoegd aan de agenda.

Aanbevelingen NRK rapport Werkt Het

Het besluit bij de voordracht is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld. Aantekening Partij voor de Dieren.

Financiering grondmobiliteit Groningen - Winsum

Integreren najaarsnota in digitale monitor

Het besluit bij de voordracht is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld. Aantekening Groninger Belang en Partij voor de Dieren.

Evaluatie IFG en tijdelijk uitbreiden fondsvermogen

De onder dit agendapunt vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande commissievergaderingen. Voorgesteld wordt de vermelde stukken onder 5.a en 5.b. voor kennisgeving aan te nemen.