maandag 27 mei 2019

F.J. Paas

De besluitvorming is per agendapunt opgenomen.

De heer Hensen (SP) is geïnstalleerd als statenlid, als opvolger van de heer Eikenaar.

Tijdens de beraadslaging is 1 motie ingediend die na stemming is verworpen.

Het besluit bij de voordracht is zonder stemming vastgesteld.

Advies statencommissie 15 mei 2019: de voordracht gaat als bespreekpunt naar de statenvergadering van 29 mei 2019, in de vorm van een motiedebat op verzoek van de fractie van Groninger Belang.

Realisatiebesluit reactivering spoorverbinding Veendam-Stadskanaal

M004. Realisatie stations Duurkenakker en Wildervank c.a

Tijdens de beraadslaging is 1 motie ingediend die na stemming is verworpen.

Advies statencommissie 15 mei 2019: het onderwerp gaat als bespreekpunt naar de statenvergadering van 29 mei 2019, in de vorm van een motiedebat op verzoek van de fractie van de Partij voor de Dieren.

M005. Veiligheid mag wat kosten

Tijdens de beraadslaging is 1 motie ingediend die na stemming is aangenomen.

Advies presidium 22 mei 2019: het onderwerp gaat als bespreekpunt naar de statenvergadering van 27 mei 2019.

M006. Tempo, tempo, tempo

Tijdens de beraadslaging is 1 motie ingediend die na stemming is aangenomen.
    Het besluit bij de voordracht is vastgesteld met algemene stemmen, met een aantekening van de fractie van Groninger Belang bij onderdeel D en E.

Advies statencommissie 22 mei 2019: de herziene voordracht gaat als bespreekpunt naar de statenvergadering van 27 mei 2019.

Provinciale jaarrekening 2018

M007. Subsidies, wel de lusten, niet de administratieve lasten

Het besluit bij de voordracht is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met aantekening van de fracties van Groninger Belang en de PVV.

Advies statencommissie 22 mei 2019: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 27 mei 2019.

Bestuursakkoord NPG 11 maart 2019

Het besluit bij de voordracht is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld

Advies statencommissie 15 mei 2019: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 27 mei 2019.

Onteigeningsprocedure Fietsroute Plus Groningen-Winsum

Deelname OV-bureau aan GR BVO Publiek Vervoer

Het besluit bij de voordracht is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld

Advies presidium 24 april 2019: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 27 mei 2019.

Vergaderschema PS 2020

Het besluit bij de voordracht is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld

Advies presidium 22 mei 2019: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 27 mei 2019.

Besluit op bezwaar

Intrekking ASR SNN en andere regelingen

17. 4.h

Zienswijze jaarstukken en begroting Waddenfonds
  18. 4.i

Het besluit bij de voordracht is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met aantekening van de fractie van de Partij voor de Dieren.

Zienswijze jaarstukken en begroting Groningen Seaports
  19. 4.j

Zienswijze jaarstukken en begroting Prolander
  20. 4.k

Zienswijze begroting OV-bureau Groningen Drenthe
  21. 4.l

Zienswijze jaarstukken en begroting ODG

De onder dit agendapunt vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande commissievergadering. Voorgesteld wordt de vermelde stukken onder 5.a en 5.b. voor kennisgeving aan te nemen.

Provinciale staten hebben de notulen vastgesteld.

Voorgesteld wordt de notulen van de vergaderingen van 13 maart, 27 maart, 28 maart en 24 april 2019 vast te stellen.