woensdag 20 maart 2024

F.J. Paas

De besluitvorming is per agendapunt in de toelichting opgenomen. De vergadering is terug te kijken via https://groningen.stateninformatie.nl

Mevrouw M. Visser (Partij voor de Dieren) is geïnstalleerd als statenlid vanwege het vertrek van de heer Kolthof.
    De heer D.D. Akloe (PVV) is als fractievertegenwoordiger beëdigd, zodat hij in de statencommissies het woord kan voeren.
    De fractie van het CDA heeft het agenderingsverzoek 'Geen kerncentrale in de Groninger Eemshaven' ingetrokken.

Mondelinge vragen

Tijdens de beraadslaging is 1 motie ingediend die na stemming is verworpen.

M100. Geen woorden maar daden bij aanpak waterproblemen

Advies statencommissie 6 maart 2024: het statenvoorstel gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 20 maart 2024, onder voorbehoud van aanvulling van de startnotitie.
    14 maart: het statenvoorstel, de startnotitie en de participatieaanpak zijn aangevuld en hieronder opgenomen met de wijzigingen geel gearceerd zichtbaar.

Het besluit bij het voorstel is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld.

Statenbesluit Startnotitie Leefbaarheidsvisie 2024-2035

Het besluit bij het voorstel is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld.

Statenbesluit Investeringen infrastructurele projecten 2024

Provinciale Staten hebben de ingekomen brieven voor kennisgeving aangenomen.

9. 5.a.0

De brieven zijn voor kennisgeving aangenomen.

Provinciale Staten hebben het verslag van de vergadering van 7 februari 2024 vastgesteld.