woensdag 24 april 2024

F.J. Paas / R.W. de Wit

De besluitvorming is per agendapunt in de toelichting opgenomen. De vergadering is terug te kijken via https://groningen.stateninformatie.nl

De heer J. Klootwijk (Volt) is als fractievertegenwoordiger beëdigd, zodat hij in de statencommissies het woord kan voeren.

Het college heeft mondelinge vragen van de Partij voor het Noorden (extra geld versterking), van de SP (looduitstoot Nedmag) en van het CDA (woningbouw Lageweg Thesinge) beantwoord.

Tijdens de beraadslaging zijn 3 moties ingediend. 1 motie is na stemming aangenomen. 1 motie is verworpen en 1 motie is ingetrokken.
    Het eerste besluit, over de gemeenschappelijke regeling Nij Begun, is vastgesteld met een tegenstem van de SP, D66, Partij voor de Dieren en Partij vóór het Noorden.
    Het tweede besluit, over de conceptbrief van het Regioberaad i.o., is vastgesteld met algemene stemmen.
    Het derde besluit is met een schriftelijke stemming vastgesteld. Mevrouw Bennett en de heer Moes zijn aangewezen als lid van het Regioberaad.

Statenbesluit Aanwijzing leden Regioberaad
    Statenbesluit Conceptbrief Regioberaad Nij Begun i.o
    Statenbesluit Vaststellen gemeenschappelijke regeling Nij Begun

M103. Taakopvatting Regioberaad
    M104. Gewoon openbaar, dan is het klaar
    M105. Volgende keer doen we het beter

Tijdens de beraadslaging zijn 2 moties ingediend. 1 motie is na stemming aangenomen. 1 motie is aangehouden.
    Het besluit bij het voorstel is vastgesteld met algemene stemmen.

Statenbesluit Extra budget Groningen Spoorzone

M106. Aanbesteden wat kan, inbesteden wat moet
    M107. Meerkosten fietstunnel

Tijdens de beraadslaging is 1 motie ingediend die na stemming is aangenomen.

M108. Verlaging leges PAS-melders

Tijdens de beraadslaging zijn 2 moties ingediend. 1 motie is na stemming aangenomen. 1 motie is ingetrokken.
    Het besluit bij het voorstel is vastgesteld met algemene stemmen.

Statenbesluit Kadernota beleidsontwikkeling aanpak ondermijning en weerbare provincie Groningen 2024-2028

M109. Nait in mien achtertoene
    M110. Nait in mien achtertoene (2)

Het besluit bij het voorstel is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld.

Statenbesluit Programma Water 2024

Het besluit bij het voorstel is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld.

Statenbesluit Structureel doorboeken gelabelde middelen aan het OV-bureau

Het besluit bij het voorstel is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met een aantekening van D66.

Statenbesluit Wijziging gemeenschappelijke regeling SNN
    Ingekomen brieven
  13. 5.a.0

Provinciale Staten hebben de ingekomen brieven voor kennisgeving aangenomen.

Provinciale Staten hebben de ingekomen brieven van derden voor kennisgeving aangenomen.

Provinciale Staten hebben het verslag van de vergaderingen van 20 maart en 3 april 2024 vastgesteld.