woensdag 27 mei 2020

per email

Deze statencommissie vindt zonder fysieke bijeenkomst plaats vanwege de beperkende maatregelen i.v.m. het coronavirus. - De geagendeerde onderwerpen worden vanaf 27 mei 2020 via een vraag- en antwoordronde tussen PS en GS behandeld.
- De inbreng van Statenfracties is als bijlage opgenomen. publicatie bijlage 11 juni.
- De ontvangen antwoorden zijn toegevoegd aan agendapunt A.02

De statencommissie brengt advies uit aan provinciale staten over de onder agendapunt A geagendeerde onderwerpen. In deze variant van de statencommissie vindt de behandeling plaats via een vraag- en antwoordronde tussen provinciale staten en gedeputeerde staten. De statenleden krijgen twee weken de tijd voor het rechtstreeks stellen van hun technische vragen aan de ambtenaren en vervolgens het opstellen van de reactie en eventuele vragen aan het college. Vervolgens heeft het college twee weken gelegenheid voor de beantwoording. Indien noodzakelijk volgt een tweede ronde, vergelijkbaar met de tweede debattermijn in een reguliere statencommissievergadering. Op basis hiervan kan worden bepaald of het onderwerp als bespreekpunt of als hamerstuk verder gaat naar de statenvergadering.

Hoe wordt de voortgang inzichtelijk gemaakt?
    Per agendapunt wordt in de toelichting aangegeven in welke fase de behandeling zich bevindt. Ook worden bijlagen aan het agendapunt toegevoegd en aangevuld gedurende het proces. Een voorbeeld:

• Statenfracties kunnen tot xx-xx per email reageren op en vragen stellen over de voordracht.
    • De reacties en vragen van de statenfracties zijn xx-xx als bijlage opgenomen bij het agendapunt.
    • E-mail van een inwoner is als bijlage opgenomen.
    • De antwoorden van GS d.d. xx-xx op de gestelde vragen zijn bijgevoegd.
    • (Eventueel tweede vraag- en antwoordronde).
    • Advies statencommissie d.d. xx-xx :.....

Via de website van de provincie zijn de individuele contactgegevens van statenleden beschikbaar, zowel de e-mailadressen als telefoonnummers. Staat er een onderwerp tussen waarover u uw mening wilt geven? Neem contact op met een van de statenleden. Ook is het mogelijk om een e-mail aan alle statenleden tegelijk te sturen. Uw e-mail wordt geanonimiseerd opgenomen bij het betreffende agendapunt. https://www.provinciegroningen.nl/contact/contact-met-provinciale-staten/

Te behandelen onderwerpen

- Statenfracties kunnen tot 10 juni reageren op en vragen stellen over het Jaarverslag.
    - De antwoorden zijn toegevoegd aan het agendapunt.

Hieronder worden de ingekomen brieven van derden opgenomen. De stukken staan ter kennisname op de agenda.