woensdag 6 mei 2020

Deze statencommissie vindt zonder fysieke bijeenkomst plaats vanwege de beperkende maatregelen i.v.m. het coronavirus. De geagendeerde onderwerpen worden vanaf 6 mei 2020 via een vraag- en antwoordronde tussen PS en GS behandeld. Het vervolgtraject wordt op 10 juni 2020 in het presidium besproken.
Op 20 mei zijn de vragen van de fracties per onderwerp gepubliceerd.
Op 5 juni zijn de antwoorden van GS op de gestelde vragen per onderwerp als bijlage opgenomen.

De statencommissie brengt advies uit aan provinciale staten over de onder agendapunt A geagendeerde onderwerpen. In deze variant van de statencommissie vindt de behandeling plaats via een vraag- en antwoordronde tussen provinciale staten en gedeputeerde staten. De statenleden hebben twee weken de tijd voor het rechtstreeks stellen van hun technische vragen aan de ambtenaren en vervolgens het opstellen van de reactie en eventuele politieke vragen aan het college. Vervolgens heeft het college twee weken gelegenheid voor de beantwoording, tot 3 juni. Het vervolgtraject wordt op 10 juni 2020 in het presidium besproken.

Via de website van de provincie zijn de individuele contactgegevens van statenleden beschikbaar, zowel de e-mailadressen als telefoonnummers. Staat er een onderwerp tussen waarover u uw mening wilt geven? Neem contact op met een van de statenleden. Ook is het mogelijk om een e-mail aan alle statenleden tegelijk te sturen. Uw e-mail wordt geanonimiseerd opgenomen bij het betreffende agendapunt. https://www.provinciegroningen.nl/contact/contact-met-provinciale-staten/

Statenfracties kunnen tot 20 mei 2020 per e-mail reageren op en vragen stellen over de voordracht.
    De vragen van de statenfracties zijn als bijlage opgenomen. Publicatie 20 mei.
    De antwoorden van GS op de vragen van de statenfracties zijn als bijlage opgenomen. Publicatie bijlage op 5 juni.

Statenfracties kunnen tot 20 mei 2020 per e-mail reageren op en vragen stellen over de reactie van het college op de door de Noordelijke Rekenkamer geformuleerde aanbevelingen.
    De vragen van de statenfracties zijn als bijlage opgenomen. Publicatie 20 mei.
    De antwoorden van GS op de vragen van de statenfracties zijn als bijlage opgenomen. Publicatie bijlage op 5 juni.

- 6 mei - 20 mei: gelegenheid voor het geven van input bij het opstellen van het concept regioadvies;
    - 7 mei: brief GS inz. standpunt over Net op zee;
    - 20 mei: De inbreng/vragen van de statenfracties zijn als bijlage opgenomen. Publicatie bijlage op 20 mei.
    - 20 mei - 9 juni: GS stellen het concept regioadvies vast, mede o.b.v. input van de fracties;
    - 5 juni: De reactie van het college op de inbreng/vragen van de statenfracties is als bijlage opgenomen.
    - 8/9 juni: concept regioadvies en definitieve Integrale Effecten Analyse beschikbaar;
    - 17 juni: behandeling in de statencommissie via videoverbinding.

BRIEVEN VAN DERDEN (inwoners / organisaties / andere overheden e.d.) - ter kennisname