woensdag 9 maart 2022

F.J. Paas

De besluitvorming is per agendapunt opgenomen. De vergadering is terug te kijken via https://groningen.stateninformatie.nl.

Mevrouw S.D. da Silva Pinto (PvdA) is toegelaten en beëdigd als statenlid n.a.v. het vertrek van statenlid de heer B.Baldew.

Provinciale staten hebben ingestemd met het toevoegen aan de agenda van het agenderingsverzoek van de Partij voor het Noorden e.a. over de Visie op datacenters.
    Het agenderingsverzoek over de antwoorden van GS over de herindeling Haren is door de indieners ingetrokken.

De fractie van de Partij voor het Noorden (e.a.) heeft twee agenderingsverzoeken ingediend. Als een derde van de aanwezige leden instemt met de voorstellen wordt het onderwerp toegevoegd aan de agenda.

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp is 1 motie ingediend die na stemming is verworpen.

Advies presidium 2 maart: het onderwerp gaat als bespreekpunt naar de statenvergadering van 9 maart 2022.

M378. Schoonmakers in dienst van de provincie

Statenlid de heer J.B.G. Elshof heeft mondelinge vragen gesteld aan het college. Gedeputeerde staten hebben de vragen beantwoord.

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp is 1 motie ingediend die is aangehouden.

M379. Een goede uitleg geeft een duidelijk beeld

Provinciale staten hebben bij de regeling van werkzaamheden ingestemd met het toevoegen van het onderwerp aan de agenda.

M380. Visie op ruimtelijk inpassen datacenters

Het besluit is met schriftelijke stemming vastgesteld. Gedeputeerde H.J. Hamster is aangewezen als lid van het algemeen bestuur van het Waddenfonds. Gedeputeerde M.K. van Hoorn is aangewezen als plaatsvervangend lid.

Advies presidium 2 maart: de voordracht is geagendeerd voor de statenvergadering van 9 maart 2022.

Statenbesluit Aanwijzing leden AB Waddenfonds

Het besluit is met schriftelijke stemming vastgesteld. Statenlid de heer H.A. Meendering is aangewezen als lid van de Algemene Vergadering van het IPO.

Statenbesluit Aanwijzing lid AV IPO

Het besluit is met schriftelijke stemming vastgesteld. Statenlid de heer R. Joling is benoemd als lid van de Auditcommissie.

Statenbesluit Benoeming lid auditcommissie

Zonder beraadslaging of stemming vastgesteld.

Advies statencommissie: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 9 maart 2022.

Statenbesluit NRK rapport Regionale Energiestrategie (RES)

Zonder beraadslaging of stemming vastgesteld.

Statenbesluit Discussienotitie Werken aan Participatie(-beleid)

Zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met een aantekening van de fracties van de PVV, Forum voor Democratie, BV NL, Ons Groningen en GO.

Statenbesluit Ophoging investeringskrediet verwerven natuur

Zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met een aantekening van de fracties van de PVV, Forum voor Democratie, Partij voor de Dieren, BV NL, Ons Groningen en GO.

Statenbesluit Strategie inzet Biogrondstoffen
    Ingekomen brieven

De in het overzicht vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissies. Conform de adviezen van de statencommissie wordt voorgesteld de vermelde stukken onder 5.a voor kennisgeving aan te nemen.

De onder dit agendapunt vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissies. Conform de adviezen van de statencommissie wordt voorgesteld de vermelde stukken onder 5.b voor kennisgeving aan te nemen.

Nagekomen brieven