woensdag 25 mei 2022

F.J. Paas

De besluitvorming is per agendapunt opgenomen. De vergadering is terug te kijken via https://groningen.stateninformatie.nl.

Provinciale staten hebben bij de regeling van werkzaamheden / vaststelling agenda ingestemd met het toevoegen van het agenderingsverzoek van de Partij voor het Noorden e.a. onder agendapunt 3.b.

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp is 1 motie ingediend. De motie is aangehouden.

Advies statencommissie: de brief gaat als bespreekpunt naar de agenda van de statenvergadering van 25 mei 2022.

M381. 'Spons Groningen' Synergie klimaatadaptatie en natuur
  5. 3.b.1

De besluitvorming over de ingediende moties is opgenomen bij agp. 3.b.2.
    (K13564 / 2022-051538)

6. 3.b.2

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp zijn 3 moties ingediend. Na de stemming zijn 2 moties aangenomen en is 1 motie verworpen.

Provinciale staten hebben bij de regeling van werkzaamheden ingestemd met het toevoegen van het onderwerp aan de agenda.

M382. Handhaving afbouw gaswinning - Extra gaswinning onacceptabel
    M383. De Groninger Verzekering
    M384. Handhaving afbouw gaswinning

Het besluit over de actualisatie Omgevingsvisie is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met een aantekening van de fracties van de Partij voor de Dieren, PVV, Partij voor het Noorden, Ons Groningen, SP, 50PLUS en Groninger Belang.
    Het besluit over de actualisatie Omgevingsverordening is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met een aantekening van de fractie van de Partij voor de Dieren.

Advies statencommissie: de voordrachten gaan als hamerstuk naar de statenvergadering van 25 mei 2022.

Statenbesluit Actualisatie 2022 Omgevingsverordening
    Statenbesluit Actualisatie 2022 Omgevingsvisie

Zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met een aantekening van de fracties van de Partij voor de Dieren en de SP.

Advies statencommissie: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 25 mei 2022.

Statenbesluit Verklaring van geen bedenkingen bouw pluimveestallen Kiel-Windweer

De geheimhouding is zonder beraadslaging of stemming bekrachtigd.

Ingekomen brieven

De onder dit agendapunt vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissies. Conform de adviezen van de statencommissie wordt voorgesteld de vermelde stukken onder 5.a voor kennisgeving aan te nemen.

De onder dit agendapunt vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissies. Conform de adviezen van de statencommissie wordt voorgesteld de vermelde stukken onder 5.b voor kennisgeving aan te nemen.

Provinciale staten hebben het verslag van de vergadering van 13 april 2022 vastgesteld.