Provinciale Staten

woensdag 13 april 2022

Statenzaal

F.J. Paas / R. Visser

De besluitvorming is per agendapunt opgenomen.
De vergadering is terug te kijken via https://groningen.stateninformatie.nl.

Besluit

De heer J. Hiemstra (VVD) is toegelaten en beëdigd als statenlid n.a.v. het vertrek van statenlid mevrouw M.J. Vulpes.
    De heer J.T. Hut (GroenLinks) is toegelaten en beëdigd als statenlid n.a.v. het vertrek van statenlid de heer A.J. Nolles.

Regeling van werkzaamheden / vaststelling agenda

Besluit

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp is 1 amendement ingediend die na stemming is verworpen.
    Het besluit bij de voordracht is met algemene stemmen aangenomen.
    (De fractie van Forum voor Democratie was afwezig)

Advies statencommissie: de voordracht gaat als bespreekpunt naar de statenvergadering van 13 april 2022.

Amendementen

Amendement Aanbeveling n.a.v. NRK rapport In de ban van de Ringweg

Statenbesluit Aanbevelingen NRK onderzoek in de ban van de Ringweg

Gelegenheid voor mondelinge vragen die voorafgaand aan de vergadering bij de voorzitter zijn gemeld. De fracties van de SP en Partij voor de Dieren hebben vragen aangekondigd.

Besluit

Statenlid mevrouw A.H. Bakker (SP) heeft mondelinge vragen gesteld aan het college over de begroting van het Bevrijdingsfestival en over de opties om in beroep te gaan tegen het  recente wijzigingsbesluit gaswinning. Gedeputeerde staten hebben de vragen beantwoord.

Statenlid mevrouw A. Voerman (Partij voor de Dieren) heeft mondelinge vragen gesteld aan het college over de inzet voor/vanuit het IPO t.a.v. het Nationaal Strategisch Plan i.h.k.v. het Europees gemeenschappelijk landbouwbeleid. Gedeputeerde staten hebben de vragen beantwoord.

Hamerstukken

Besluit

Het besluit bij de voordracht is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld.

Advies statencommissie: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 13 april 2022.

Statenbesluit Ontwerpnota Reserves en voorzieningen

Besluit

Het besluit bij de voordracht is bij acclamatie vastgesteld.

Advies presidium 5 april: de voordracht is geagendeerd voor de statenvergadering van 13 april 2022.

Statenbesluit Benoeming twee commissievoorzitters
    Ingekomen brieven

Besluit

Provinciale staten hebben conform het advies besloten.

De in het overzicht vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissies. Conform de adviezen van de statencommissie wordt voorgesteld de vermelde stukken onder 5.a voor kennisgeving aan te nemen.

Besluit

Provinciale staten hebben conform het advies besloten.

De in het overzicht vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissies. Conform de adviezen van de statencommissie wordt voorgesteld de vermelde stukken onder 5.b voor kennisgeving aan te nemen.

Besluit

Provinciale staten hebben de verslagen van de vergaderingen van 2 februari en 9 maart 2022 vastgesteld.