Provinciale Staten

woensdag 11 november 2020

Videovergadering

F.J. Paas

De besluitvorming van de vergadering van 11 november is per agendapunt opgenomen.
De vergadering is terug te kijken via: https://groningen.stateninformatie.nl/
Beraadslagingen overdag en stemmingen 's avonds.

Agenda documenten

Opening / mededelingen
    Regeling van werkzaamheden / vaststelling agenda
  4. 3.a.1

Besluit

Het besluit bij de voordracht is vastgesteld met hoofdelijke stemming: 29 voor, 11 tegen

Advies statencommissie 4 november: de voordracht gaat als bespreekstuk naar de statenvergadering van 11 november 2020.

Statenbesluit Opcenten motorrijtuigenbelasting
  5. 3.a.2

Besluit

Tijdens de beraadslaging is 1 amendement en zijn 19 moties ingediend. 2 moties zijn ingetrokken. 2 moties zijn aangehouden. Na stemming is het amendement verworpen en zijn 7 moties aangenomen en 8 moties verworpen.
    Het besluit bij de voordracht is vastgesteld met hoofdelijke stemming: 24 voor, 16 tegen

Amendementen

M240. Laat het gas vloeien
    Hamerstukken

Besluit

Het besluit bij de voordracht is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met een aantekening van de fractie van de Partij voor de Dieren.

Advies statencommissie 4 november: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 11 november 2020.

Statenbesluit Bos en Hout

Besluit

Het besluit bij de voordracht is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met een aantekening van de fractie van de PVV.

Statenbesluit Startnotitie Klimaatadaptatie
  9. 4.c.1

Besluit

Het besluit bij de voordracht is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met een aantekening van de fractie van Forum voor Democratie, Groninger Belang en de PVV.

Statenbesluit Nota Investeringen
  10. 4.c.2

Besluit

De brief is voor kennisgeving aangenomen.

Advies statencommissie 4 november 2020: toezegging van het college een aanvullende brief aan provinciale staten te sturen, voorafgaand aan 11 november 2020.

Besluit

Provinciale staten hebben conform het advies besloten.

De onder dit agendapunt vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissies van oktober/november. Conform de adviezen van de statencommissie wordt voorgesteld de vermelde stukken onder 5.a en b voor kennisgeving aan te nemen.

Besluit

Provinciale staten hebben de verslagen van de voorgaande vergaderingen vastgesteld.