woensdag 10 juni 2020

Videovergadering

F.J. Paas / J.H. Mastenbroek

De besluitvorming is per agendapunt opgenomen.

Provinciale staten hebben ingestemd met het toevoegen van het agenderingsverzoek aan de agenda van de videovergadering van 10 juni 2020.

Agenderingsverzoek Groninger Belang: Als een derde van de aanwezige leden instemt met het voorstel wordt het onderwerp toegevoegd aan de agenda.

Advies statencommissie / presidium: de Rekening 2019 gaat als bespreekstuk naar de statenvergadering van 10 juni 2020.

5. 3.a.1

Tijdens de beraadslaging zijn 6 moties ingediend. 2 moties zijn aangehouden en 4 moties zijn na stemming verworpen.

Advies statencommissie 28 april/presidium 20 mei: de voordracht gaat als bespreekstuk naar de statenvergadering van 10 juni 2020.

Statenbesluit Rekening 2019

M170. Onderzoek Afwijkingen Jaarrekening van de Begroting
    M171. Kerntaken onderzoek Provincie Groningen
    M172. Onderzoek toekomst GAE
    M173. 5G communicatie
    M174. Samenwerking Oblast Leningrad
    M175. Vergrijzing als kans i.p.v. bedreiging
  6. 3.a.2

De brief is voor kennisgeving aangenomen.

Deze brief incl. concept rapport heeft op de agenda van de statencommissie van 22 april gestaan.

Tijdens de beraadslaging is 1 motie ingediend die na stemming is aangenomen.

Provinciale staten hebben bij de regeling van werkzaamheden ingestemd met het toevoegen van het onderwerp aan de agenda.

M176. Zo herverdelen maakt de problemen nog groter

Advies statencommissie 22 april/presidium 3 juni: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 10 juni 2020.

Statenbesluit Doorfietsroute Groningen - Leek