woensdag 5 februari 2020

F.J. Paas

De besluitvorming is per agendapunt opgenomen.

Tijdens de beraadslaging zijn 5 moties ingediend. Na stemming is 1 motie aangenomen en zijn 4 moties verworpen.

Het besluit bij de voordracht is vastgesteld met de fracties van Forum voor Democratie, SP, Groninger Belang, PVV, Partij voor het Noorden, Partij voor de Dieren en 50PLUS tegen.

Advies statencommissie 22 januari 2020 - de voordracht gaat als bespreekstuk naar de statenvergadering van 5 februari 2020.

Statenbesluit Herprioritering wettelijke en autonome taken

M153. CMO STAMM
    M154. Dit moet ook anders
    M155. Dit moet anders (SP)
    M156. Extra subsidie vereniging Groninger Dorpen
    M157. Dit moet anders (GB)

Tijdens de beraadslaging is 1 motie ingediend die na stemming is verworpen.

Advies presidium 29 januari 2020 - het onderwerp is als bespreekpunt geagendeerd voor de statenvergadering van 5 februari 2020, op verzoek van meerdere fracties.

M158. Onderzoek Top Dutch

Tijdens de beraadslaging zijn 3 moties ingediend. 1 motie is aangehouden. Na stemming zijn 2 moties verworpen.

Advies statencommissie 22 januari 2020 - de brief gaat als bespreekstuk naar de statenvergadering van 5 februari 2020.

M161. Samen op weg!
    M162. Onafhankelijke monitoring van water en slib
    M163. Komt Ring Zuid nog wel rond

Advies statencommissie 22 januari 2020 - de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 5 februari 2020.

Statenbesluit Wensen en bedenkingen beëindiging leningovereenkomst IFNN en agiostorting NOM

De onder dit agendapunt vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissie, uitgezonderd de nagekomen brieven van derden onder punt 5.c. Voorgesteld wordt de vermelde stukken onder 5.a, 5.b. en 5.c voor kennisgeving aan te nemen.

Ingekomen brieven van derden - nagekomen
  13. 5.c.1a

Provinciale staten hebben de notulen vastgesteld.