woensdag 16 december 2020

Videovergadering

F.J. Paas

De besluitvorming van de vergadering van 16 december is per agendapunt opgenomen.
De vergadering is terug te kijken via: https://groningen.stateninformatie.nl/

Mevrouw Benjamins (D66) is geïnstalleerd als statenlid, als opvolger van de heer Kamminga.

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp is 1 motie ingediend. De motie is verworpen.

Advies statencommissie 2 december: het onderwerp gaat als bespreekstuk naar de statenvergadering van 16 december 2020, in de vorm van een motiedebat op verzoek van de Partij voor de Dieren.

M256. Verdienmodellen_extensivering_veehouderij

Provinciale staten stemmen in met het in gang zetten van de procedure voor briefstemmen. De bekendmaking van de uitslag van de stemming is voorzien op 3 februari 2021.

Advies presidium 9 december: schriftelijke stemming per brief na 16 december 2020.

Statenbesluit Aanwijzing plaatsvervangend lid AB Groningen Seaports

Advies statencommissie 9 december: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 16 december 2020.

Statenbesluit Financiële verordening provincie Groningen 2021

Statenbesluit Nazorgheffing stortplaatsen

Bijlagen

Het besluit bij de voordracht is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met een aantekening van de fractie van de Partij voor de Dieren.

Advies statencommissie 2 december: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 16 december 2020.

Statenbesluit Provinciaal inpassingsplan N358 De Skieding

Statenbesluit Regeling Commissie rechtsbescherming provincie Groningen

Statenbesluit Normenkader rechtmatigheidstoets 2020 en de goedkeurings- en rapporteringstoleranties

Advies presidium 9 december: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 16 december 2020.

Statenbesluit Gewijzigd vergaderschema PS 2021

Statenbesluit Wijziging Legesverordening - Tarieventabel 2021

De onder dit agendapunt vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissies van begin december. Conform de adviezen van de statencommissie wordt voorgesteld de vermelde stukken onder 5.a en b voor kennisgeving aan te nemen.

Provinciale staten hebben de verslagen van de vergaderingen van 11 november 2020 vastgesteld.