woensdag 27 mei 2020

Videovergadering

F.J. Paas

De besluitvorming is per agendapunt opgenomen.

Provinciale staten hebben ingestemd met het toevoegen van het agenderingsverzoek aan de agenda van de videovergadering van 27 mei 2020.

Agenderingsverzoek GroenLinks: Als een derde van de aanwezige leden instemt met het voorstel wordt het onderwerp toegevoegd aan de agenda.

Tijdens de beraadslaging zijn 4 moties ingediend. 1motie is ingetrokken en 3 moties zijn na stemming verworpen.

Advies statencommissie 22 april/presidium 13 mei: de brief gaat als bespreekstuk naar de statenvergadering van 27 mei 2020.

M165. Koolstofschuld RWE
    M166. Stikstofemissie RWE
    M167. Stop met biomassa
    M168. Stop met biomassa (2)

Tijdens de beraadslaging is 1 motie ingediend die na stemming is aangenomen.

Provinciale staten hebben bij de regeling van werkzaamheden ingestemd met het toevoegen van het onderwerp aan de agenda.

M169. Steun voor vluchtelingenkinderen

Over het besluit bij de voordracht vindt een schriftelijke stemming per brief plaats, na afloop van de statenvergadering. De uitslag van de stemming is op 3 juni 2020 bekend gemaakt.

Statenbesluit Vertegenwoordiging GS in Havenschap Groningen Seaports

Het besluit bij de voordracht is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met een aantekening van de Partij voor de Dieren en de Partij voor het Noorden.

Advies statencommissie 9 april/presidium 13 mei: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 27 mei 2020.

Statenbesluit Verlenging Omgevingsvisie 2016-2020

Advies statencommissie 9 april/presidium 13 mei: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 27 mei 2020.

Statenbesluit Wensen en bedenkingen tijdelijk geen rente leningen kredietunies

Advies statencommissie 22 april/presidium 20 mei: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 27 mei 2020.

Statenbesluit Zienswijze begroting ODG

Statenbesluit Zienswijze begroting GSP

Statenbesluit Zienswijze begroting Prolander

Statenbesluit Zienswijze begroting OV-bureau
  15. 4.h

Statenbesluit Zienswijze begroting SNN
  16. 4.i

Het besluit bij de voordracht is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met een aantekening van de SP.

Conform de Provinciewet dient een opgelegde geheimhouding te worden bekrachtigd in de eerstvolgende vergadering van provinciale staten. In het ontwerpbesluit bij de voordracht over de provinciale jaarrekening wordt onder besluit B geheimhouding opgelegd t.a.v. de GREX Blauwestad 2020. De behandeling van de jaarrekening is voorzien tijdens de statenvergadering van woensdag 10 juni. Nu deze agendering later plaatsvindt dan de statenvergadering van 27 mei dient het besluit over de bekrachtiging geheimhouding afzonderlijk genomen te worden in de statenvergadering van 27 mei.

Statenbesluit Bekrachtiging geheimhouding GREX Blauwestad 2020

De onder dit agendapunt vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissies van 9 en 22 april. Conform de adviezen van de statencommissie wordt voorgesteld de vermelde stukken onder 5.a, b en c voor kennisgeving aan te nemen. De brieven zijn online te raadplegen bij de voorafgaande statencommissie, m.u.v. de nagekomen brief onder 5.c.

Nagekomen brieven van derden

Provinciale staten hebben de notulen vastgesteld.