woensdag 2 juni 2021

Via videoverbinding

J.H. Mastenbroek

De besluitvorming is in de toelichting per agendapunt opgenomen.
De vergadering is in twee delen terug te kijken via https://groningen.stateninformatie.nl. Het deel op 26 mei betreft de debatten en het deel op 2 juni betreft de stemmingen over de moties en statenbesluiten.

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp is 1 motie ingediend. De motie is ingetrokken.
    Het besluit bij de voordracht is vastgesteld met hoofdelijke stemming: 40 stemmen voor en 0 stemmen tegen.

Advies statencommissie: de voordracht gaat als bespreekpunt naar de statenvergadering van 26 mei / 2 juni.

Statenbesluit Provinciale Jaarrekening 2020

M277. Veilig fietsen is een must!

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp zijn 13 moties ingediend. Na stemming is 1 motie aangenomen en zijn 12 moties verworpen.
    Het besluit bij de voordracht is vastgesteld met hoofdelijke stemming: 25 stemmen voor en 15 stemmen tegen.

Statenbesluit Regionale Energiestrategie (RES) 1.0

M278. Milieueffecten & aspecten
    M279. Houd kosten en baten in de gaten
    M280. Meten is weten
    M281. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald
    M282. Geen dwangarbeid bij zonnepanelen
    M283. Energie in participatie, participatie in energie
    M284. Exploitatiefonds zonne- en windparken
    M285. Zonder burgerparticipatie geen windmoleninstallatie!
    M286. Geen zonnepaneel op een vruchtbaar perceel
    M287. Een gunstig klimaat voor iedereen!
    M288. Aan de basis van de RES
    M289. Eerlijke verdeling stroomnetcapaciteit
    M290. Energietransitie voor iedereen
  6. 3.c.1

Tijdens de beraadslaging is afgesproken dat het college aanvullende informatie verstrekt, op basis waarvan een schriftelijke vragenronde voor de statenleden wordt georganiseerd. Daarna volgt eventuele hernieuwde agendering van het onderwerp.

Advies presidium 19 mei: het onderwerp wordt als bespreekpunt toegevoegd aan de agenda van de statenvergadering van 26 mei / 2 juni.

7. 3.c.2

Tijdens de beraadslaging zijn 4 moties ingediend. 1 motie is ingetrokken. Na stemming zijn 3 moties verworpen.

M291. Licht in een duistere zaak
    M292. Extern onderzoek Groningen_Seaports
    M300. Transparantie
    M301. Licht in een duistere zaak (2)

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp zijn 7 moties ingediend, die na stemming zijn verworpen.

M293. Sluiting RWE
    M294. Emissie binnen provinciaal milieubeleid
    M295. Onderzoek vaargeulen
    M296. Financiering bosaanplant
    M297. Beoordeling natuurvergunning
    M298. Monitoring_scheepsbewegingen
    M299. Betere wetgeving biomassa

Advies statencommissie: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 26 mei / 2 juni.

Statenbesluit Afkoop onderhoud kunstwerken verkeersplein Blauwe Roos

Statenbesluit Reconstructie Ellerhuizerbrug

Statenbesluit Zienswijze begroting Omgevingsdienst Groningen

Statenbesluit Zienswijze begroting SNN

Statenbesluit Aanbevelingen NRK-rapport Uit het oog, uit het hart
  17. 4.h

Statenbesluit Zienswijze begroting Waddenfonds
    Ingekomen brieven

De onder dit agendapunt vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissies van mei. Conform de adviezen van de statencommissie wordt voorgesteld de vermelde stukken onder 5.a voor kennisgeving aan te nemen.

De onder dit agendapunt vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissies van mei. Conform de adviezen van de statencommissie wordt voorgesteld de vermelde stukken onder 5.b voor kennisgeving aan te nemen.