woensdag 3 februari 2021

F.J. Paas

De besluitvorming is per agendapunt opgenomen.

De vergadering is terug te zien via https://groningen.stateninformatie.nl

Tijdens de beraadslaging is bij dit onderwerp 1 amendement ingediend en 6 moties. Twee moties zijn ingetrokken. Na stemming zijn het amendement en 1 motie aangenomen en zijn 3 moties verworpen.

Het geamendeerde besluit bij de voordracht is vastgesteld met hoofdelijke stemming: 24 stemmen voor en 17 stemmen tegen.

Advies presidium: het onderwerp gaat als bespreekpunt naar de statenvergadering van 3 februari 2021.
    Advies presidium: het ontwerpbesluit bij de voordracht wordt gesplitst in twee separate ontwerpbesluiten voor de extra bijdrage respectievelijk de opgelegde geheimhouding.

Amendementen

A.14. Financiële dekking N33 en Wunderline

Statenbesluit (geamendeerd) Extra bijdrage Aanpak Ring Zuid
    Statenbesluit Bekrachtiging opgelegde geheimhouding CHP-ARZ

M257. Geen nieuwe tegenvallers
    M258. Financiering verdubbeling N33
    M259. Tegenvallers niet weer ten laste van de Ommelanden
    M260. Geen nieuwe tegenvallers (2)
    M261. Motie van Afkeuring Graper
    M262. Motie van Afkeuring

Het besluit ter bekrachtiging van de opgelegde geheimhouding is vastgesteld met hoofdelijke stemming: 26 stemmen voor en 15 stemmen tegen.

Tijdens de beraadslaging zijn bij dit onderwerp 3 moties ingediend. 1 motie is aangehouden. Na stemming zijn 2 moties verworpen.

Het besluit bij de voordracht is vastgesteld met hoofdelijke stemming: 34 stemmen voor en 7 stemmen tegen

Advies statencommissie 20 januari: het onderwerp gaat als bespreekpunt naar de statenvergadering van 3 februari 2021.

Statenbesluit Strategische visie vrijetijdseconomie

M263. Koppelkansen Vrijetijdseconomie
    M264. Ambities en financiële kaders Vrijetijdseconomie
    M265. GrunnAalGoud

Tijdens de beraadslaging is bij dit onderwerp 1 motie ingediend die na stemming is verworpen.

Advies statencommissie 20 januari: het onderwerp gaat als bespreekpunt naar de statenvergadering van 3 februari 2021, in de vorm van een motiedebat.

M266. Versterken en verbinden

Advies statencommissie 27 januari: het onderwerp gaat als bespreekpunt naar de statenvergadering van 3 februari 2021, in de vorm van een motiedebat.

M267. Molens op de Zeedijk

Het besluit bij de voordracht is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met een aantekening van de fractie van Groninger Belang.

Advies statencommissie: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 3 februari 2021.

Statenbesluit Wensen en bedenkingen lening project Spoed voor Jeugd

De besluiten bij de voordrachten zijn zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met een aantekening van de fracties van de PVV en de Partij voor de Dieren.

Advies statencommissie: de voordrachten gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 3 februari 2021.

Statenbesluit Actualisatie Omgevingsverordening provincie Groningen
    Statenbesluit Actualisatie Omgevingsvisie 2016-2020

Het besluit bij de voordracht is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met een aantekening van de fractie van de Partij voor de Dieren.

Statenbesluit Agrarisch bedrijf Veenhuizen 18a Onstwedde

Statenbesluit Voorkeursvariant en planuitwerking deeltraject Doorfietsroute Groningen Assen

Statenbesluit Kader Sport-en beweegbeleid

De onder dit agendapunt vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissies van januari, met uitzondering van de nagekomen brieven onder 5.c. Conform de adviezen van de statencommissie wordt voorgesteld de vermelde stukken onder 5.a, b en c voor kennisgeving aan te nemen.

Nagekomen brieven van derden
  20. 5.c.01a