woensdag 17 november 2021

F.J. Paas en D. Ram (plv)

De vergadering is terug te kijken via https://groningen.stateninformatie.nl.
Overdag debat en 's avonds stemmingen.

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp is 1 motie ingediend. De motie is na stemming verworpen.
    Het besluit bij de voordracht is vastgesteld met hoofdelijke stemming: 41 stemmen voor en 1 stem tegen.

Advies statencommissie: de brief gaat als bespreekpunt naar de agenda van de statenvergadering van 10 17 november 2021, in de vorm van een motiedebat op verzoek van de Partij voor de Dieren.

Statenbesluit Uitbreiding fondsvermogen N.V. NOM

M357. Klimaateisen fondsversterking NOM

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp zijn geen moties ingediend.

Advies statencommissie: de brief gaat als bespreekpunt naar de agenda van de statenvergadering van 10 17 november 2021.

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp zijn geen moties of amendementen ingediend.
    Het besluit bij de voordracht is vastgesteld met hoofdelijke stemming: 39 stemmen voor en 3 stemmen tegen.

Advies statencommissie: de voordracht gaat rechtstreeks als bespreekpunt naar de statenvergadering van 10 17 november 2021, zonder voorafgaande bespreking in de statencommissie.

Statenbesluit Visie Digitalisering

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp is 1 motie ingediend. De motie is na stemming aangenomen.

Advies statencommissie: de brief gaat als bespreekpunt naar de agenda van de statenvergadering van 10 17 november 2021, in de vorm van een motiedebat op verzoek van Groninger Belang.

M358. Provincie in controle over eigen omgeving

Bij de stemmingen is motie 356 opnieuw in stemming gebracht vanwege het staken van de stemmen over deze motie tijdens de statenvergadering van 10 november 2021.
    Na stemming op 17 november 2021 staakten de stemmen wederom, waarop de motie is verworpen, conform artikel 32 lid 5 van de Provinciewet.