woensdag 30 juni 2021

F.J. Paas

De besluitvorming is in de toelichting per agendapunt opgenomen.
De vergadering is in twee delen terug te kijken via https://groningen.stateninformatie.nl.

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp zijn 2 moties ingediend. 1 motie is ingetrokken en 1 motie is na stemming verworpen.

Advies presidium 23 juni: het onderwerp wordt als bespreekpunt toegevoegd aan de agenda van de statenvergadering van 30 juni 2021.

M303. Motie tot afstand nemen van uitspraken gedeputeerde Homan
    M304. Motie van afkeuring

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp zijn 3 amendementen en 8 moties ingediend. 1 motie is ingetrokken. Na stemming zijn 3 amendementen verworpen. 1 motie is na stemming aangenomen en 6 moties zijn verworpen.
    Het besluit bij de voordracht is vastgesteld met hoofdelijke stemming: 32 stemmen voor en 10 stemmen tegen.

Advies van de statencommissie 23 juni: de voordracht gaat als bespreekstuk naar de statenvergadering van 30 juni.

Amendementen

A.16. Win Win voor ecologie en economie
    A.17. Natuurinclusieve kringlooplandbouw
    A.18. Geen viskwekerijen financieren met Waddenfonds

Statenbesluit Ontwerp Uitvoeringskader Waddenfonds 2021-2027

M305. Oproep externe bedreigingen voor Waddenzee verminderen
    M306. Einddoel Waddenfonds
    M307. Kennisprogramma sterk en veerkrachtig voedselweb
    M308. Waddengeld niet naar vervuilende hobby’s
    M309. Houdt rekening met dierenwelzijn
    M310. Vraag input dierenwelzijnsorganisaties
    M311. Waarborg sterkere rol Provinciale Staten
    M312. Oproep externe bedreigingen voor Waddenzee verminderen (2)

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp is 1 motie ingediend die na stemming is verworpen.
    Het besluit bij de voordracht is vastgesteld met hoofdelijke stemming: 39 stemmen voor en 3 stemmen tegen.

Advies presidium 25 juni: de voordracht gaat als bespreekpunt naar de agenda van de statenvergadering van 30 juni 2021.

Statenbesluit Zienswijze ontwerp vaststellingsbesluit gasjaar 2021-2022

M313. Sta voor Groningen 2

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp is 1 motie ingediend. De motie is aangehouden.
    Het besluit bij de voordracht is vastgesteld met hoofdelijke stemming: 41 stemmen voor en 1 stem tegen.

Advies statencommissie 23 juni: de voordracht gaat als bespreekstuk naar de statenvergadering van 30 juni, in de vorm van een motiedebat op verzoek van de Partij voor het Noorden.

Statenbesluit Programmaplan Toukomst NPG

M314. Een positieve film

Het besluit bij de voordracht is vastgesteld met hoofdelijke stemming: 37 stemmen voor en 5 stemmen tegen.

Advies statencommissie 16 juni: de voordracht gaat als bespreekstuk naar de statenvergadering van 30 juni, in de vorm van een motiedebat op verzoek van de Partij voor de Dieren.

Statenbesluit Wijziging Omgevingsverordening agrarisch bedrijf Onstwedde

M315. Toekomstgericht ondernemerschap

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp zijn 3 moties ingediend die na stemming zijn verworpen.

Advies statencommissie 16 juni: de voordracht gaat als bespreekstuk naar de statenvergadering van 30 juni.

M316. Bufferzone voor grensbewoners
    M317. Bezwaarschrift Windpark Rhede
    M318. Gezondheidsmonitor Windpark Rhede

Het besluit bij de voordracht is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met een aantekening van de fractie van de Partij voor de Dieren.

Advies statencommissie: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 30 juni.

Statenbesluit Tijdelijk voorkeursrecht Oostpolder

Statenbesluit Wensen en bedenkingen investeringsagenda Ring - Blauwestad

Statenbesluit Ontwerpbegroting 2022 Noordelijke Rekenkamer

Advies presidium: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 30 juni.

Statenbesluit Vergaderschema PS 2022
    Ingekomen brieven

De onder dit agendapunt vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissies van juni. Conform de adviezen van de statencommissie wordt voorgesteld de vermelde stukken onder 5.a voor kennisgeving aan te nemen.

De onder dit agendapunt vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissies van juni. Conform de adviezen van de statencommissie wordt voorgesteld de vermelde stukken onder 5.b voor kennisgeving aan te nemen.

Provinciale staten hebben de verslagen van de vergaderingen van 21 april, 26 mei en 2 juni 2021 vastgesteld.