woensdag 10 maart 2021

F.J. Paas

De besluitvorming is in de toelichting per agendapunt opgenomen.
De vergadering is terug te kijken via https://groningen.stateninformatie.nl

Provinciale staten hebben ingestemd met het toevoegen van het agenderingsverzoek aan de agenda van de vergadering van 10 maart 2021.

Agenderingsverzoek van de PvdA: Opslag kernafval grensgebieden.
    Als een derde van de aanwezige leden instemt met het voorstel wordt het onderwerp toegevoegd aan de agenda.

Tijdens de beraadslaging zijn twee moties ingediend. Na stemming is 1 motie aangenomen en 1 motie verworpen.

Advies statencommissie 17 februari: het onderwerp gaat als bespreekpunt naar de statenvergadering van 10 maart 2021.

M268. Spoorzoeken
    M269. Verder onderzoek naar mogelijkheden Zernike en Ring West

Tijdens de beraadslaging zijn twee moties ingediend. 1 motie is ingetrokken. 1 motie is na stemming aangenomen met algemene stemmen.

Advies presidium 3 maart: het onderwerp gaat als bespreekpunt naar de statenvergadering van 10 maart 2021.

M270. Herijking Gemeentefonds
    M271. Herijking Gemeentefonds (2)

Tijdens de beraadslaging is 1 motie ingediend die na stemming is verworpen.

Advies statencommissie van 3 maart: motiedebat op verzoek van de PVV in de statenvergadering van 10 maart.

M272. Onderzoek TopDutch

Tijdens de beraadslaging zijn twee moties ingediend. 1 motie is aangehouden en na stemming is 1 motie aangenomen.

Provinciale staten hebben bij de regeling van werkzaamheden ingestemd met het toevoegen van het onderwerp aan de agenda.

M273. Er zijn grenzen aan Kernafval
    M274. Veiligheid Kerntaak

Advies statencommissie 3 maart: het onderwerp gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 10 maart 2021.

Statenbesluit NRK-rapport - Marketing van het toerisme Groningen
    Ingekomen brieven

De onder dit agendapunt vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissies van 17 februari en 3 maart. Conform de adviezen van de statencommissie wordt voorgesteld de vermelde stukken onder 5.a voor kennisgeving aan te nemen.

De onder dit agendapunt vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissies van 17 februari en 3 maart. Conform de adviezen van de statencommissie wordt voorgesteld de vermelde stukken voor kennisgeving aan te nemen.

Provinciale staten hebben de verslagen van de vergaderingen van 18 november en 16 december 2020 en 19 januari 2021 vastgesteld.