woensdag 15 december 2021

F.J. Paas en R. Visser

De besluitvorming is per agendapunt opgenomen.
De vergadering is terug te kijken via https://groningen.stateninformatie.nl

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp zijn 2 amendementen ingediend. 1 amendement is aangehouden en na stemming is 1 amendement verworpen.

Het besluit bij de voordracht is vastgesteld met hoofdelijke stemming:
    30 stemmen voor en 13 stemmen tegen.

Advies statencommissie 8 december: de voordracht gaat als bespreekstuk naar de statenvergadering van 15 december 2021.

Amendementen

A24. Roodehaan-Stainkoeln
    A25. Toepassing zonneladdder

Statenbesluit Concept ontwerp actualisatie Omgevingsvisie en Omgevingsverordening 2022

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp zijn 2 moties ingediend. Na stemming is 1 motie aangenomen en is 1motie verworpen.

Het besluit bij de voordracht is vastgesteld met hoofdelijke stemming:
    42 stemmen voor en 1 stem tegen.

Advies statencommissie 1 december: de behandeling van de voordracht gaat rechtstreeks als bespreekpunt naar de agenda van de statenvergadering van 15 december (zonder voorafgaande commissiebespreking).

Statenbesluit Kader Richtlijn Water doelen

M359. Waterkracht
    M360. Jaarlijkse evaluatie KRW-doelen

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp zijn 3 moties ingediend. Na stemming zijn 3 moties verworpen.

Advies statencommissie 1 december: de behandeling van de brief komt rechtstreeks als bespreekpunt op de agenda van de statenvergadering van 15 december (zonder voorafgaande commissiebespreking).

M361. Veldproef afschotvrije jaren
    M362. Rem op onvoorzichtig rijgedrag
    M363. Overzicht preventieve maatregelen

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp is 1 motie ingediend die na stemming is aangenomen.

Advies statencommissie 8 december: de brief gaat als bespreekpunt naar de statenvergadering van 15 december 2021, in de vorm van een motiedebat op verzoek van GroenLinks.

M364. Groene schoolpleinen

Advies presidium 8 december: het onderwerp wordt als bespreekpunt toegevoegd aan de agenda van de statenvergadering van 15 december 2021.

M365. Herverdeling Gemeentefonds

Tijdens de beraadslaging bij dit onderwerp zijn 2 amendementen ingediend die beide na stemming zijn aangenomen.

Het geamendeerde besluit bij de voordracht is vastgesteld met hoofdelijke stemming: 41 stemmen voor en 2 stemmen tegen.

Advies statencommissie 8 december: de voordracht gaat als bespreekpunt naar de statenvergadering van 15 december 2021, op verzoek van de fractie van de VVD.

Amendementen

A26. Positie RvA Noordelijke Rekenkamer en Auditcommissie
    A27. Maximale Transparantie Auditcommissie

Statenbesluit Verordening Auditcommissie provincie Groningen 2021

Het besluit bij de voordracht is zonder beraadslaging of stemming vastgesteld, met een aantekening van de fractie van BVNL.

Advies statencommissie: de voordracht gaat als hamerstuk naar de agenda van de statenvergadering van 15 december 2021.

Statenbesluit Instemming Energiebespaarlening en ontwikkelfonds vroegtijdige participatie duurzame energie

Statenbesluit Rechtmatigheid Normenkader 2021

Statenbesluit nazorgheffing stortplaatsen 2022 provincie Groningen
    Ingekomen brieven

De in het overzicht vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissies. Conform de adviezen van de statencommissie wordt voorgesteld de vermelde stukken onder 5.a voor kennisgeving aan te nemen.

16. 5.a.01

De brief is voor kennisgeving aangenomen.

De onder dit agendapunt vermelde ingekomen brieven zijn geagendeerd geweest in de voorafgaande statencommissies. Conform de adviezen van de statencommissie wordt voorgesteld de vermelde stukken onder 5.b voor kennisgeving aan te nemen.