woensdag 13 september 2023

H.A. Meendering - A.Zwart

Rondvraag voorafgaand aan de statencommissie (13.00-13.30 uur).

Regeling van werkzaamheden / vaststellen agenda
    Vragen over ingekomen brieven en overige statenvoorstellen

Mededelingen GS
    Nieuws uit verbonden partijen

Advies statencommissie 13 september 2023: de brief gaat ter kennisname naar de staten van 27 september 2023.

In het presidium van 21 juni jl. is afgesproken dat deze brief als bespreekpunt wordt toegevoegd aan de commissieagenda van 13 september. De fracties van GroenLinks, D66 en Volt hebben in de aanloop naar deze bespreking schriftelijke vragen aan het college gesteld. Deze zijn te vinden onder ‘Overzichten / Statenvragen + antwoorden.
    Met de brief worden de Staten geïnformeerd over de uitkomsten van een verkennend onderzoek in hoeverre een rechtstreekse trein Groningen - Bremen zonder aanvullende infrastructuur in de dienstregelingen van beide landen zou kunnen worden ingepast. De aanbevolen variant wordt t.z.t. meegenomen in de besluitvorming door Provinciale Staten over bouwstap 2 o.b.v. ijkmoment 2 in de loop van 2024. Op basis van ijkmoment 1 hebben Provinciale Staten op 21 april 2021 een realisatiekrediet beschikbaar gesteld voor bouwstap 1. septem sept

Advies statencommissie 13 september 2023: het statenvoorstel gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 27 september.

Tijdens de stateninformatiedag van 6 september 2023 vindt er een gesprek plaats met de onderzoekers van de Noordelijke Rekenkamer over het rapport.

Advies statencommissie 13 september 2023: het statenvoorstel gaat onder voorbehoud van het CDA als bespreekstuk naar de statenvergadering van 27 september.

Een aantal fracties heeft voor de zomer gezamenlijk schriftelijke vragen opgesteld en ingediend n.a.v. het Natuurcompensatie-onderzoek. Deze vragen worden vooraf óf tijdens de statencommissie beantwoord. Het college heeft de mogelijkheid om schriftelijke vragen mondeling te beantwoorden als het onderwerp op de agenda staat.

11. B
    BRIEVEN VAN GEDEPUTEERDE STATEN
  12. B.03

13. B.04