woensdag 1 november 2023

R. Joling / P. H. Benjamins

De vergadering is live te volgen via https://groningen.stateninformatie.nl

Regeling van werkzaamheden/ vaststellen agenda

De aandachtspunten vanuit de statencommissie van 1 november 2023 worden door de AV-leden meegenomen naar de IPO AV-vergadering van 7 november 2023.
    Op 25 september en 30 oktober organiseert het IPO digitale technische briefings. Deze zijn toegankelijk voor alle statenleden. Op 7 november ligt de begroting ter besluitvorming voor aan de leden van de Algemene Vergadering. U kunt tijdens deze commissie uw aandachtspunten meegeven aan de AV-leden van Groningen (Bas Wiegmans en Hendri Meendering). Technische vragen aan het IPO kunnen tot dinsdag 31 oktober worden ingediend.

De bespreking van de Begroting 2024 en Najaarsmonitor 2023 wordt voortgezet in de statenvergadering van 8 november 2023.
    Met de Begroting 2024 heeft het college de ambities uit het hoofdlijnenakkoord daar waar mogelijk geconcretiseerd in beleidsdoelen, indicatoren en prestaties. De digitale provinciale begroting is te raadplegen via https://provgroningen.begroting-2024.nl. De najaarsmonitor 2023 is te vinden via www.monitorgroningen.nl. Naast het vaststellen van de begroting en de najaarsmonitor en een wijziging van de lopende begroting wordt o.a. voorgesteld een aantal concrete investeringskredieten beschikbaar te stellen, middels het bijgevoegde ontwerpbesluit.

6. A.02.B

In het presidium van 20 september jl. is afgesproken dat dit agenderingsverzoek als bespreekpunt wordt toegevoegd aan de commissieagenda van 18 oktober.
    De commissie heeft tijdens de commissievergadering van 18 oktober 2023 besloten de bespreking van het agenderingsverzoek te betrekken bij de bespreking van agp. A.02 Statenvoorstel: Begroting 2024 en Najaarsmonitor 2023 tijdens de statencommissie van 1 november.

Advies statencommissie 1 november 2023: het onderwerp gaat als bespreekstuk naar de provinciale statenvergadering van 8 november 2023.

In de statencommissie van 18 oktober is besloten om dit agendapunt toe te voegen aan de commissieagenda van 1 november.

8. A.03.A

Advies statencommissie 1 november 2023: het agenderingsverzoek over Rodin en snel internet gaat rechtstreeks als bespreekstuk naar de provinciale statenvergadering van 8 november 2023.