woensdag 20 september 2023

R. Joling / H.A. Meendering

De vergadering is live te volgen via https://groningen.stateninformatie.nl

Regeling van werkzaamheden/vaststellen agenda

Advies statencommissie 20 september 2023: de brief gaat ter kennisgeving naar de agenda van de statenvergadering van 27 september 2023.

Het college is voornemens een lening van 4 miljoen euro te verstrekken ten behoeve van de vestiging van de Petra Circulair Chemicals Plant (PCP) van technologiebedrijf BioBTX. Provinciale Staten worden gevraagd hun wensen en bedenkingen kenbaar te maken over deze lening. Provinciale Staten kunnen controleren of de lening voldoet aan het Afwegingskader Publiek Vermogen en of het project bijdraagt aan de ambities van het beleidskader Groningen@Work.

In het presidium van 24 mei 2023 is ingestemd met het agenderingsverzoek van de fractie van GroenLinks en is afgesproken om het onderwerp 'beleid aanpak ondermijning' te agendering in de commissie in september.
    Tijdens de Stateninformatiedag van 6 september 2023 wordt een presentatie gehouden door de heer Van der Torre, een van de onderzoekers van het rapport 'ondermijning in het ommeland'.

Advies statencommissie 20 september 2023: de brief gaat onder voorbehoud ter kennisgeving naar de agenda van de statenvergadering van 27 september 2023. De Partij voor de Dieren overweegt een motie. Zij laten dit uiterlijk vrijdag 22 september weten.

In het presidium van 12 juli 2023 is ingestemd met het agenderingsverzoek van de fractie van de Partij voor de Dieren en is afgesproken om het onderwerp 'verkenning wildopvang' te agendering in de commissie in september.

BRIEVEN VAN DERDEN (inwoners, organisaties/andere overheden)