woensdag 1 juni 2022

R. Visser

Extra Statencommissie m.b.t. ontwerpbegroting OV-bureau Groningen Drenthe

De vergadering is online terug te kijken via https://groningen.stateninformatie.nl

Vaststellen agenda
    BESPREEKPUNT

Op dinsdagavond 31 mei worden provinciale staten van Drenthe en Groningen en de Groningse raadsleden geïnformeerd over de financiële stand van zaken van de ontwerpbegroting van het OV-bureau en over de consequenties van de ontwikkelingen rondom de Beschikbaarheidsvergoeding Openbaar Vervoer. Tijdens de ingelaste commissievergadering op woensdagavond 1 juni kunnen de statenleden over de gevolgen met het college in gesprek en kan de commissie aandachtspunten meegeven aan het college die bij het opstellen van de ontwerpbegroting van het OV-bureau kunnen worden gebruikt. Deze ontwerpbegroting wordt in de loop van de maand juni aan de Groningse en Drentse staten en de gemeenteraad van Groningen verzonden, met daarbij de reguliere mogelijkheid (cf. de Wet gemeenschappelijke regelingen) voor het afgeven van een zienswijze.
    Rol PS: ter consultatie