woensdag 20 januari 2021

A. Nolles/ R. Visser

De adviezen van de commissie zijn in de toelichting per bespreekpunt opgenomen.
De vergadering is live gestreamd via https://groningen.stateninformatie.nl

Regeling van werkzaamheden/vaststelling agenda/spreektijdregeling

De fracties van GroenLinks, de PvdA en de ChristenUnie hebben een verzoek ingediend voor bespreking van de brief van GS over de onderzoeksrapporten ‘verbetering OV Zernike’ (B.13). Bij de bespreking van agendapunt 2 wordt het verzoek door de commissievoorzitter aan de orde gesteld. In geval van voldoende steun voor bespreking van het onderwerp in deze commissiecyclus zal het onderwerp worden toegevoegd aan de agenda van de commissie van 27 januari.

Vragen over ingekomen brieven

Antwoorden op rondvraag en schriftelijke mededelingen GS

Mededelingen GS
    Nieuws uit verbonden partijen

Advies statencommissie 20 januari: het onderwerp gaat als bespreekpunt naar de statenvergadering van 3 februari 2021, in de vorm van een motiedebat.
    Op 6 november is bekend gemaakt dat bestuurders van het Rijk en de Regio aanvullende afspraken op hoofdlijnen hebben gemaakt over de versterking. Met de brief van het college worden PS hierover geïnformeerd. in de commissie kan met het college worden gesproken over de inhoud van de bestuurlijke afspraken van 6 november 2020.

Advies statencommissie 20 januari: de voordracht gaat als hamerstuk naar de statenvergadering van 3 februari 2021.
    GS is voornemens om een lening te verstrekken aan de gemeente Groningen ten behoeve van het project Spoed voor Jeugd. Voordat GS een definitief besluit nemen kunt u in de commissie uw wensen en bedenkingen kenbaar maken over dit voornemen. Ook kunt u het verstrekken van deze lening toetsen aan het afwegingskader Publiek Vermogen dat door Provinciale Staten op 12 maart 2014 is vastgesteld.

In de brief van GS wordt de aanpak voor de totstandkoming van het programma Digitale Transformatie geschetst. Een van de stappen in het proces is de presentatie die is gehouden tijdens de Stateninformatiedag van 6 januari. U kunt in de commissievergadering uw wensen ten aanzien van het geschetste proces en de rol van de staten aangegeven. Ook kunt u aangeven aangeven welke verwachtingen u heeft over de te bereiken doelen.

Advies statencommissie 20 januari: het onderwerp gaat als bespreekpunt naar de statenvergadering van 3 februari 2021.
    Met de voordracht wordt gevraagd een lange termijn visie voor de Groningse vrijetijdseconomie vast te stellen. In september 2019 hebben provinciale staten met het vaststellen van de startnotitie groen licht gegeven voor het opstellen van een strategische visie. Deze visie vormt het kader voor de nader door het college uit te werken uitvoeringsprogramma's, te beginnen met een programma voor de periode 2021-2024. In de provinciale begroting is een bedrag van €920.000 p/j opgenomen. Daarnaast kunnen nationale, Europese en NPG-middelen worden ingezet voor de financiering van de programma's.

17. B
    OVERIGE BRIEVEN VAN GEDEPUTEERDE STATEN
  18. B.01

19. B.04

20. B.05

21. B.08

22. B.09

23. B.10

24. B.13

25. C
    BRIEVEN VAN HET PRESIDIUM OF PROVINCIALE STATEN
    BRIEVEN VAN DERDEN (inwoners / organisaties / andere overheden e.d.)
  27. DD.08.a

28. DD.13.a

29. DD.27.a
    email van een burger - Waddengebied 2050 raakt uw provincie en gemeente direct; verantwoording gedeputeerde